reklama

Stručnejšie spravodajstvo alebo rýchlejšia ceta k informáciám

V dnešnom svete plnom informácií je veľmi zložité udržať si prehľad. Hlavne pre ľudí so širším záberom. Je náročné na čas sledovať všetky oblasti svojho záujmu - novinky a udalosti v pracovnom obore, vo veciach, ktoré sú koníčkom alebo správy zo sveta a zo zahraničia. Mám jeden spôsob, ako by sa tomu dalo pomôcť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ale pekne postupne. Začnem jednoduchým príkladom.

Zoberme si napríklad informatiku. Ak chce niekto ostať dobre informovaný, musí sledovať podľa svojho záujmu napr. hardvér, novinky vo svete Windows, vývoj Internetu, herné novinky, programovanie alebo Open Source (Linux a iné). Mňa zaujíma dianie na Internete a spomínaný Open Source. Vzhľadom na to, že nemám čas každý deň behať po rôznych stránkach a portáloch a všetko sledovať, našiel som jednoduchší spôsob. Raz za týždeň si spustím svoju RSS čítačku (program, ktorý stiahne do počítača všetky nové články z rôznych portálov), prebehnem perexy (cca. 100 článkov) a otvorím niekoľko článkov, ktoré má zaujímajú. Podobný prístup mám aj pri sledovaní správ - raz za týždeň si urobím prehľad, čo sa deje doma a vo svete. Problém je, že aj toto zaberie dosť času. Ale čo keby ten prehľad niekto pre mňa pripravil? Akýsi "výcuc" z celotýždenného diania, ktorý by som zvládol prečítať za chvíľu a dostali by sa ku mne všetky podstatné informácie z tých vyše sto článkov?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemusí byť ešte každému jasné, o čo mi vlastne ide, takže načrtnem konkrétnejšie vlastnosti tohto nového média alebo ak chcete analyticko-spravodajského publicistického štýlu.

  • Pravidelnosť - Takýto "výcuc" by vychádzal raz za týždeň, dva týždne alebo mesiac. Skrátka pravidelne.

  • Krátkosť - Dĺžkou by nepresiahol rozsiahlejší blogový príspevok a obsahoval by len najdôležitejšie udalosti alebo niečo pre čitateľov výnimočne zaujímavé.

  • Stručnosť - Na novinových článkoch sa mi nepáči opisovanie všetkých možných faktov, dátumov a mien. Často z celého článku sú pre mňa zaujímavé len dve vety, avšak aby som sa k nim dopracoval, musím sa prelúskať cez mnohé pre mňa zbytočné informácie. "Výcuc" by mal obsahovať len tie "dve vety".

  • Subjektívnosť - Jeden z problémov, ktorý takýto výber robený jednou osobou pre ostatných prirodzene implikuje, je vyššia dávka subjektívnosti. Novinárom často ide práve o to, aby poskytli len fakty a čitateľ si urobil názor sám. Takýto priestor na pohľad autora môže byť chápaný ako nevýhoda, ale na druhej strane vždy autorov "výcucov" na tú istú tému bude viac a čitatelia si budú môcť vybrať.

  • Multimédiá - Obrázky a videá zvyšujú atraktivitu a zaujímavosť "výcucu". Tiež sa nimi niektoré veci dajú lepšie vyjadriť ako textom.

  • Odkazy na zdroje - Ako istú kompenzáciu výrazného zníženia množstva faktov by som ponúkol odkazy na všetky zdroje, z ktorých autor čerpal.

Verím tomu, že stále nie je všetkým úplne jasné, ako to presne myslím. Vytvoril som malú ukážku.

Na svojom hlavnom blogu som istý čas udržiaval rubriku zvanú Dva týždne s Open Source (nejedná sa o reklamu, môj osobný blog je nekomerčná záležitosť). Nešlo o nič iné ako o realizáciu tejto myšlienky v oblasti mojim záujmom veľmi blízkej. Princíp bol jednoduchý - človek, ktorý sa síce v oblasti Open Source nepohybuje, ale chcel by mať okrajový prehľad, ho môže na mojom blogu získať. Rubriku som po pol roku z dôvodu nedostatku času ukončil, ale stále slúži ako dobrý príklad. Odporúčam hlavne jej posledné diely.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno som nevymyslel nič nové a niečo podobné už niekde beží. Možno som vymyslel niečo nové, ale budem jediný človek, ktorý by to využil. Uvidíme. Každopádne som to chcel niekde publikovať a som zvedavý na názor ostatných.

Martin "Martinus" Lipták

Martin "Martinus" Lipták

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent informatiky v Bratislave. Okrem počítačov a otvoreného softvéru sa zaujímam o jazyky, filozofiu, psychológiu, ekonómiu, hádam o všetko. Pozrite môj hlavný blog. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu